هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

جایگاه HSE در پیشگیری و مدیریت بحران کشور

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

استاد شهریار مزید آبادی  پژوهشگر و مدرس امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بامنا در چهارمین کنفرانس جامع مدیریت بحران و HSE  با اشاره به تجربه سه دوره قبل برنامه ریزان این کنفرانس گفت: برنامه ریزان کنفرانس با تجربیات سه دوره قبل این کنفرانس به دنبال باز کردن و حتی پاسخ به مسائلی بودند که لزوم توجه به آن می‌تواند به آمادگی و پیشگیری از حوادث کمک کند. نگاه تخصصی به اولین حادثه بزرگ شهری بعد از جنگ تحمیلی از منظر حریق  به همین دلیل بود که بحث‌های کارشناسی و سخنرانان به این مهم پرداختند. در خصوص اهداف کنفرانس  لازم است کمیته علمی باجمع‌بندی دستاوردهای مقالات و سخنرانی‌ها و کارگاه‌های ارائه‌شده و نظرات خبرگان به این سؤال پاسخ دهد. اما به‌یقین بحث‌های علمی بدون اغراض سیاسی در محیط‌های دانشگاهی، کشور را به‌سوی اهداف توسعه پایدار خواهد برد. حضور کارشناسان و مدیران فنی از سراسر کشور وتقارب آرا و اظهارنظرهای فنی میزان آگاهی ذهنی و عملیاتی و  آمادگی در مقابل سوانح را افزایش خواهد داد.

مزید آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری بامنا در خصوص جایگاه HSE در پیشگیری و مدیریت بحران کشور گفت: تا تعریف این واحد مهم در امور اجرایی کشور در تمام سطوح مشخص نگردد و ضرورت وجود افراد آگاه و برنامه‌ریز در همه سطوح برای پیشگیری و  کاهش اثرات حوادث روشن نگردد، مدیران تصمیم گیر درک مناسبی از ایجاد و حمایت از واحد HSE را نخواهند داشت. در حال حاضر در مهم‌ترین ارکان اجرایی کشور این فقدان مشهود است و برنامه روشن و اجرایی دقیقی برای مواجهه با شرایط اضطراری وجود ندارد. البته معرفی و بازتعریف این واحد در قالب تبلیغات، کارگاه‌های آموزشی، جلسات عمومی و اختصاصی با مدیران می‌تواند باور و توجه به این واحد را افزایش دهد.

وی در پایان گفت: شاید ذکر این تعریف که وجود واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست  به‌منزله حفاظت و امنیت در مقابله با شرایط اضطراری و بحرانی، باعث کاهش هزینه‌ها و خسارات می‌گردد و بدون شک این اولین گام می باشد.

 

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.