هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون اداری

نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون اداری اینست که اگر شما صاحب یک شرکت هستید یا در یک محیط اداری فعالیت می کنید احتمالا تا کنون برای شما به اثبات رسیده است که فضای کار و دکوراسیون داخلی یک دفتر اداری تاثیر مستقیمی با افزایش کارایی کارکنان و رضایت شغلی آنان دارد. پژوهش های علمی ثابت کرده اند که این تنها یک احساس نیست بلکه از نظر علمی بسیار مهم است که چیدمان دکوراسیون اداری یا دکوراسیون مغازه، نورپردازی محیط و کاربرد رنگها و نیز انتخاب مبلمان باید بسیار حرفه ای و با رعایت دقیق استانداردها و اشراف به علم دکوراسیون داخلی و معماری صورت بگیرد.

همچنین تاثیر ذهنی و بصری که از یک دکوراسیون اداری یا دکوراسیون مغازه خاص و حرفه ای بر مراجعان و کارفرمایان برجا می ماند غیر قابل چشم پوشی است. بنابراین اگر قصد دارید در محل کارتان تغییراتی ایجاد کنید بهتر است به صورت اساسی و حرفه ای صورت گیرد تا هم وقت و هزینه شما مدیریت شود و هم نتیجه ی کار بسیار رضایت بخش و مطلوب باشد.

دکوراسیون های بهینه برای محیط های اداری و کاری کوچک

نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون اداری عبارت است از مدیریت فضا در دکوراسیون داخلی اداری از آن رو حائز اهمیت است که بهره وری به میزان ارتباط کارکنان با یک دیگر در محل کار و تعامل آنها بستگی دارد، به همین دلیل در محیط های کار کوچک برای آن که بازدهی مطلوب و مناسب باشد لزوم طراحی داخلی اصولی غیر قابل اجتناب است.

دکوراسیون های اداری باز

آزادی عمل برای کسانی که در محیط های اداری کوچک کار می کند و همچنین دقت در این مسئله که هر یک از کسانی که در دفتر کار مشغول به انجام وظایف خود هستند در محیطی آرام و راحت  به فعالیت خود می پردازند. اگر محیط کار شما کوچک باشد و فضای محدودی برای قدم زدن وجود داشته باشد ممکن است منجر به آشفتگی محیط کار شود و مانع از انجام درست فعالیت ها شود. در طراحی محیط های کوچک کاری باید فضای کافی برای نشستن و راه رفتن به راحتی فراهم باشد، عموما طرح دفتر باز برای این چنین محیط های کاری کوچک پیشنهاد می شود.

نمونه ای از دکوراسیون باز با ترکیب بندی های روشن

 طراحی دکوراسیون این اداره کوچک یا دکوراسیون مغازه با جدا سازی فضای کارکنان و ایجاد یک فضای خصوصی برای هر یک از افرادی که در این مجموعه مشغول کار هستند بسیار حرفه ای می باشد. ترکیب رنگ کرم تیره در کف پوش با رنگ روشنی از چوب که در  کار استفاده شده است و تلفیق این رنگ ها با رنگ سفید که نشانه خلوص و سادگی است. ریز کاری های است که طراح به آن توجه داشته است. ایجاد کیفیت در فضایی اندک در این طراحی به خوبی نمایان است. استفاده از نور آباژور نیز فضایی دنج را فراهم کرده است.

تفکیک فضای کاری و اداری با استفاده از پارتیشن های ثابت

در این نمونه از  طراحی دکوراسیون اداری از پارتیشن ثابت برای تفکیک فضای کاری اداری از سایر قسمت های موجود در یک محیط اداری استفاده شده است علت استاده از رنگ روشن در این طراحی ایجاد حس آزادی بیشتر فردی و عدم درک حس خستگی است. آن چه که باید دیگر بار متذکر شد حفظ حریم شخصی هر یک از کارکنان در این چنین شرکت هایی است. جلوگیری از انتشار حس قرار گیری در یک محیط کوچک و بسته آدمی را دل مرده و کسل می کند و از ایجاد حس خلاقیت او می کاهد. بنابراین باید تا حد امکان محیط را برای کارکنان دلنشین نمود تا انرژی لازم در اختیار فرد برای انجام فعالیت شغلی را داشته باشد. استفاده از تابلو درروبرو کارکنان نیز برای این منظور است.

ادامه مطلب

مراسم عروسی در ایران از ابتدا تا انتها

مراسم تشریفات عروسی در ایران از ابتدا تا انتها در زمان های مختلف و بین قشرهای مختلف مردم به صورت های گوناگون بر گزار میشده است. اما،نکته مشترک همه ی انها سادگی و بی آلایشی و در عین حال باشکوه بودن این مراسم است که از نسلی به نسل دیگر در طی قرن ها سپرده شده تا به امروز که به ما رسیده است. ما در این نوشته به مراسمی می پردازیم که عموما در اکثر نقاط ایران برگزار میشود.

خواستگاری

خواستگاری یا خوازه گری به معنی پیشنهاد ازدواج است.که در لهجه همدانی و گویش لکی به ان خوازمنی هم می گویند.در این مراسم اقای داماد به همراه دسته گل و شیرینی با خانواده اش به خانه ی عروس میروند تا پیشنهاد ازدواج خود را در حضور بزرگترها مطرح کند و دو خانواده اشنایی نسبی نسبت بهم پیدا کنند.در این مراسم دو طرف میتوانند شرایط و خواسته های خود را مطرح نمایند.که اگر دو خانواده و عروس و داماد با یکدیگر آشنایی قبلی داشته باشند این مراسم راحت و سریع تر پیش میرود.

بله برون یا بله بران

بخشی از مراسم ازدواج سنتی در ایران است. هنگامی که دو طرف از انجام ازدواج مطمئن شدند خانواده داماد از خانواده عروس درخواست میکند که مراسم بله بران را ترتیب دهند. که در این مراسم بزرگان خانواده دو طرف شرکت میکنند و مجلسیست که در ان مهریه و شیربهای عروس توسط خانواده دو طرف تعیین میگردد. در روز تعیین شده برای این روز داماد بهمراه چند تن از بزرگان خود به خانه عروس میروند و محصول توافق این جلسه بر روی برگه ای نوشته شده و داماد و چند تن از بزرگان بعنوان شاهد زیر آن را امضاء میکنند و تاریخ عقد و عروسی نیز تعیین میگردد.در گذشته مردان تنها در این مراسم شرکت می کردند اما در حال حاضر زنان نیز در این مراسم تشریفات مجالس حاضر می شوند.

عروسی

مراسم عروسی و تشریفات مجالس مراسمی است که داماد برای بردن عروس به خانه ی خود و شروع زندگی مشترک برگزار میکند.مراسم عروسی در کشورهای مختلف و حتی شهرهای مختلف کشور عزیزمان هم طبق آداب و رسوم و فرهنگ متفاوت بصورت مختلف برگزار می شود،ولی پایه ی مشترک آنها در کشورمان اینگونه است که عروسو داماد باید صبح روز عروسی به آرایشگاه بروند و داماد همراه با دسته گل و ماشین گل زده به دنبال عروس که اصولآ لباس سفید بر تن دارد میرود و هر دو با هم به سمت آتلیه رفته و بعد از آن به محل برگزاری مراسم عروسی میروند و تا پاسی از شب به جشن و پایکوبی می پردازند. در پایان مراسم عروسی، عروس دسته گل خود را پرتاب می کند و طی یک باور قدیمی دختری که دسته گل را بگیرد عروس بعدی خواهد بود.مهمانان پایان مراسم عروس و داماد را تا خانه ی خودشان بدرقه میکنند و پدر عروس با قراردادن دست عروس و داماد در دست هم برای آنها آرزوی زندگی طولانی توام با سعادت و شادی و برکت مینماید.

 

ادامه مطلب

مکان های مناسب برای پرورش زالو

مکان های مناسب برای پرورش زالو: در آموزش پرورش زالو شرایط محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است، در پرورش زالو باید به مسائل بهداشت محیط توجه ویژه ایی کرد. زیرا زالو مستقیما با سلامتی افرادی که از زالو برای درمان بیماری های خاص خود بهره می برند اهمیت دارد.از شرایط محیطی تکثیر و پرورش زالو می توان به نکات زیر اشاره کرد. موضوع مورد بحث در این مقاله ”مکان های مناسب برای پرورش زالو” است امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

مکان های مناسب برای پرورش زالو

  • برکه یا حوضچه طبیعی
  • حوضچه سیمانی
  • ایجاد حوضچه با پارچه های ضد آب
  • مخازن پلاستیکی

هر کدام از روش هایی که گفته شد دارای مزایا و معایبی نسبت به هم می باشند که پرورش دهنده زالو باید با در نظر گرفتن تمامی مزایا ومعایب و همچنین امکانات در دست خود نسبت به انتخاب بهترین روش اقدام کند. در انتخاب روش مناسب جهت پرورش زالو باید حتما موارد زیر را مد نظر داشت :

  • فرار زالو
  • کنترل دما و PH آب
  • دسترسی زالو به اکسیژن
  • غذای زالو
  • مکانی مناسب برای تخم گذاری زالو ها

 

ادامه مطلب

ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ: ساندویچ پانل چیست؟ ساندویچ پانل ترکیبی از دو طرف ورق فولادی که با آلومینیوم و روی پوشش داده شده است که مقاومت فولاد را در برابر خوردگی بسیار بالا می برد و قسمت روی آن با یک لایه پرایمر مخصوص و ۲۵ میکرون رنگ پلی استر کوره ای پوشانده است و در بین آنها یک لایه عایق پلی اورتان سخت با ساختار سلول بسته می باشد که این ساختار پلی اورتان را در زمره بهترین عایق های حرارتی و صوتی قرار می دهد. در عصر حاضر که تمام دنیا به سمت سرعت و کیفیت برتر در صنعت ساخت و ساز و فرایند ها پیش می رود استفاده از این محصول بسیار رایج و پر طرفدار می باشد.

ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ ساندویچ پانلی است که در آن از پشم سنگ به عنوان عایق استفاده میشود. این ساندویچ پانل میتواند هم به عنوان ساندویچ پانل دیواری و هم ساندویچ پانل سقفی استفاده شود. این ساندویچ پانل بسیار سبک و بهینه است و میتواند جایگزین دیوار ها و تیغه های اجری شود.

درباره پشم سنگ:

پشم سنگ ساختاری بسیار سبک است که از سنگ بازالت(سنگ های اذرین که نتیجه فعالیت آتشفشانی است) تشکیل شده است. این عایق حرارتی و صوتی تحمل دمای ۷۵۰+ درجه و ۳۰- درجه سانتیگراد را دارد  و نقطه ذوب آن ۱۳۰۰ دجه سانتیگراد است.

فواید پشم سنگ:

  • پشم سنگ نمیسوزد: مهمترین ویژگی این عایق این است که دمای ذوب ان ۱۳۰۰ درجه سانتی گراد است که بسیار بالاستو از این بابت دارای امنیت ویژه ای در مقابل مواد آتش زا است
  • سازه های فلزی در هنگام شعله ور شدن داغ میشوند و فرو میریزند اما میتوان با پشم سنگ مانع شعله ور شدن این سازه های فلزی شد
  • در برابر حشرات مقاوم است: این عایق محیط بسیار نامناسبی برای رشد حشرات و باکتری هاست. میتوان گفت در بین تمام عایق های تولید شده تا کنون بی ضرر ترین عایق است
  • دارای ضریب انتقال حرارتی بسیار پایین است
  • قدرت عایقی ان ۳۳ برابر بتن و ۲۲ برابر اجر است

 

ادامه مطلب

انتخاب بهترین کارت عروسی

کارت عروسی: انتخاب بهترین کارت عروسی برای عروس و داماد ها بسیار مهم می باشد. کارت عروسی های متفاوتی در بازار وجود دارد که نوشته های زیبایی نیز در آن نوشته شده است اما انتخاب یکی از آن ها یکی از مشکلات عروس و داماد برای تشریفات عروسی می باشد.

انتخاب بهترین کارت عروسی و رساندن آن به دست فامیل و آشنایان و دوستان آخرین مرحله تدارکات تشریفات مجالس عروسی محسوب می شود و نیز زیباترین قسمت این مراسم نیز می باشد زیرا عروس و داماد با شوق و ذوق این کارت را به دست میهمانانی که دعوت نموده اند می رسانند و دیگران را هم در شادی خود سهیم می کنند. انتخاب کارت عروسی بسیار مهم می باشد زیرا که به عنوان یک یادگاری برای تمام کسانی که دعوت شده اند باقی می ماند. در این قسمت نکاتی در انتخاب کارت بهترین عروسی و جدیدترین طرح ها و مدل های کارت عروسی را برای شما عزیزان معرفی می کنیم.

انتخاب بهترین کارت عروسی

 

قبل از آن که زیر برگه سفارش کارت عروسی را امضا نمایید، خوب به نوشته ‌هایی که قرار است روی آن چاپ بشود و همین طور نوع فونت، اندازه و …  توجه کنید. اگر از قدیم شعر یا متن خوبی را برای این روز کنار گذاشته‌ اید یا اگر خودتان فرد صاحب ذوقی هنری هستید و این توانایی را دارید که متن دعوت را خودتان بنویسید که عالی است، در غیر این صورت بد نیست جستجوی ساده‌ای در اینترنت کرده یا از کارت‌های عروسی که قبلا از اقوام و آشنایان دریافت نموده اید، استفاده کنید. باز هم تاکید می‌کنیم که نوشته‌های روی کارت دقیقا مانند مدل آن، امری شخصی و سلیقه‌ای می باشد اما اگر با حال و هوای مراسم طوری نباشد، به ذوق می‌زند وصورت خوشی ندارد.

فونت شعر روی کارت

یک نوشته و یا شعر زیبا  اگر با فونت نامناسب و ناخوانا نوشته شود، به دل نمی‌نشیند و شاید حتی به راحتی خوانده هم نشود. برای اینکه از زیبا و شکیل بودن فونتی که انتخاب نموده اید، مطمئن شوید، بهتر است یکبار متن کارت خود را با فاصله‌ های دلخواه در نرم افزار word بنویسید، بعد از آن این نوشته را چاپ کنید و آن را به نزدیکان خود نشان دهید. در آخر اگر فونت انتخابی شما زیبا و خوانا بود همین نوشته را با خود به مغازه‌های فروش کارت دعوت عروسی ببرید و به فروشنده آن نشان دهید. همین طور می توانید اگر روی کارت ویزیت یا آگهی‌ تبلیغاتی نوشته‌هایی با فونت خاص و مورد پسندتان دیده‌اید که به دلتان نشست و نمی‌دانید از چه فونتی استفاده شده است، همان آگهی را همراه خود داشته باشید. اغلب فروشنگان کارت دعوت فونت را می شناسند و میتوانند همان که مدنظر شماست را پیاده سازی کنند. حد الامکان سعی کنید از فونت‌هایی که زیاد استفاده می شود استفاده نکنید چون کارت دعوت عروسی شما باید خاص باشد. البته نباید زیاد حساس شوید و از حروفی استفاده کنید که اصلا قابل خواندن نباشد چرا که قرار است اطلاعات زمانی و مکانی مجلس عروسی شما دراین کارت نوشته شود. اگر میهمانان نتوانند نوشته‌های روی آن را بخوانند، باید چند روز مانده به روز عروسی به ده ها تلفن پاسخ بدهید و تاریخ و آدرس محل برگزاری مراسم عروسی خود را برای میهمانانتان تکرار کنید.

شخصی سازی کارت عروسی

بی شک، شخصی کردن کارت دعوت عروسی در ماندگار شدن آن نقش بسزایی دارد. هر قدر این کارت به سلیقه شما نزدیک تر باشد، بیشتر به دل میهمانانتان می‌نشیند. اما این شخصی سازی هم حد و مرزی دارد که فراتر رفتن از آنلزومی ندارد. در این قسمت توصیه می کنیم که کسانی را که می خواهید دعوت کنید را بر اساس دوری و نزدیکی شان به شما و همسرتان، به چند دسته تقسیم نمایید؛ اگر بخواهید می توانید عکس اسپرتی از خود و همسرتان داخل کارت قرار دهید، البته بهتر است این کارت عروسی را برای بزرگترهای فامیل،دوستان خانوادگی یا حتی رییس تان نفرستید و یا اینکه یادداشت‌ های بامزه‌تان و دارای عکستان را فقط داخل پاکتی قرار دهید که قرار است برای دوستانتان ارسال شود.

قیمت کارت دعوت عروسی

قیمت کارت دعوت عروسی بستگی به نوع مدل و جنس آن دارد. اکنون کارت‌ های خارجی و کارت‌های چوبی، گران‌ ترین نمونه‌ های کارت عروسی موجود در بازار می باشند که هر کدام از آنها بالای ۳هزار تومان برایتان آب می‌خورد این در حالی است که کارت‌ های ساده‌ تر با کاغذ کاهی و مقواهای نازکتر ممکن است هزینه ای کمتر از ۵۰۰ تومان در بر داشته باشد. در واقع می توان گفت قیمت کارت‌های عروسی در حال حاضر بین ۳۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان در نوسان است.

ادامه مطلب