هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

تبلیغات در گوگل (Google Adwords)

حتماً تا حالا در صفحه های نتایج جست‌جوی گوگل دیدید که در بالای صفحه سمت راست یا زیر نتایج، تبلیغات متنی کوچکی هست. Google AdWords سیستم تبلیغاتی گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان بر اساس کلمات کلیدی خاص پیشنهاد می کنند تا تبلیغ های قابل کلیک آنها در نتایج جستجوی Google ظاهر بشه. راه درآمد گوگل از جستجوها همین مبلغی است که تبلیغ کننده ها برای این کلیک ها پرداخت می کنن. بسته به رقابتی که بین کلمات کلیدی و تبدیل این کلمات به دنیای واقعی تجارت شما، این سیستم ممکنه مفید باشه یا نباشه. در بیشتر موارد ما متوجه شدیم که Google AdWords برای انواع کسب و کار خیلی موثره، البته تا زمانی که هزینه ای برای کلمات کلیدی اشتباه خرج نشه. افرادی که برای تبلیغات از Google AdWords استفاده می کنن می تونن کاربران را در دو شبکه اصلی - شبکه جستجو و شبکه نمایشی  مورد هدف قرار بدن.

شبکه جستجو اشاره به تبلیغاتی داره که پرداخت برای هر کلیک است، که در آن تبلیغ کنندگان در کلمات کلیدی که مربوط به کسب و کارشونه و فرصتی برای نمایش تبلیغات اونها به کاربرایی است که به دنبال همون کلمه کلیدی وارد گوگل شدن.

شبکه نمایشی به تبلیغ کنندگان پیشنهاد میده که آگهی های تبلیغاتی شون رو به صورت بنر های تصویری در وب سایت هایی که بخشی از شبکه های نمایشی هستن، قرار بدهند. شبکه نمایشی گوگل حدود 90 درصد از کاربران اینترنت جهانی را به خود جلب کرده است.

اگرچه هر دو کمپین های تبلیغاتی توسط Google AdWords اداره می شوند، اما اصطلاح"AdWords"  به طور معمول برای اشاره به شبکه جستجو استفاده می شود.

تفاوت شبکه جستجو و شبکه نمایشی

این شبکه ها کاربران را در دو سناریو کاملا متفاوت قرار میدن، لازم به ذکر نیست از آنجا که معیارهای هر شبکه ترکیب شده اند، ارزیابی نحوه عملکرد هر کدوم چالش برانگیزه و گزینه ای را برای تفکیک بودجه خود از طریق شبکه حذف می کنه. استفاده از یک استراتژی برای هر دو نوع شبکه مثل اینه که بخوای یک میخ گرد رو در یک سوراخ مربع جفت کنی... می دونی که نمیشه! اگر کمپینی دارید که در هر دو شبکه مقبول واقع شده،  خودتون رو از درد و عذاب آینده دور کنید.

 

شبکه جستجو با انتخاب صفحه نمایش (SNDS)

قبل از اینکه به پیچیدگی های هر شبکه بپردازیم، به این قاعده که نوآوری اخیر گوگل است یعنی جستجو در شبکه با انتخاب صفحه نمایش اشاره می کنیم. SNDS به تبلیغ کننده ها اجازه می ده که کمپین های جستجو رو به شبکه نمایشی Googleمحدود کنند. در واقع AdWords ادعا میکنه که از سیگنال های بهبود یافته و روش پیش بینی جایی که تبلیغات شما احتمالا بهترین عملکرد را دارند، استفاده میکنه برای اطمینان از اینکه نمایش تبلیغات شما فقط به کاربرهای ایده آل با تبلیغ شما نشان داده میشه. این تنظیم به پیشرفت کمپین ها کمک میکنه و به این ترتیب، AdWords تبلیغ کنندگان را افزایش می دهد و باعث جذب مشتری میشه.

برای PPC کم اهمیت تر و یا تبلیغ کننده هایی که مدت زمان محدودی را برای مدیریت حساب اختصاص داده اند، این گزینه با تلاش کمتر باعث غرور و اعتماد به نفس شون میشه. تغییر مکان به این مدل باعث کنترل بیشتر داشتن بر شبکه نمایشی گوگل و قرار دادن یک باور بزرگ در گوگل می شود. اما توصیه من به کسایی که زمان کافی برای این کار رو دارن استفاده از بهترین روش های سنتی مدیریت شبکه جستجو و شبکه نمایشی در کمپین های جداگانه است.

 

زمان استفاده از شبکه جستجوی گوگل

آگهی ها و تبلیغات موجود در شبکه جستجو، رایج ترین و مشهورترین نوع تبلیغات پرداخت برای هر کلیک (PPC) است. با انتخاب این شبکه، تبلیغات شما واجد شرایط برای نمایش در اولین صفحه نتایج جستجوی گوگل خواهد بود. این فرمت تبلیغات فوق العاده موثره چون هدفش یک جستجوگر فعاله که ماموریت جستجو داره.

شما باید از کمپین جستجو در شبکه استفاده کنید اگر :

·         شما با یک بودجه محدود کار می کنید: به طور کلی وقتی که مشتریان به بودجه کم محدود می شوند، توصیه می کنیم با شبکه جستجو کارشون رو شروع کنن. وقتی در مقوله جستجو به اندازه کافی مهارت پیدا کردین، ممکنه بهتون توصیه بشه که از شبکه نمایشی استفاده کنید که چون جنبه بصری داره منجر به افزایش حجم جستجو برای کسب و کار شما می شه.

·         یک محصول اضطراری را به فروش می رسانید: اگر محصول ارائه شده یا خدمات شما چیزیه که کاربران به دنبال آن میروند (لوله کش، قفل ساز، برق، و غیره)، شما باید در شبکه جستجوگری تبلیغ کنید. برای این صنایع، ضروریه که آگهی شما زمانی ظاهر بشه که جستجوگر به خدمات شما نیاز دارد.

 

زمان استفاده از شبکه نمایشی گوگل

گوگل علاوه بر تبلیغات جستجوی سنتی، به تبلیغ کنندگان فرصت می دهد تا تبلیغات خود را بر روی سایت های مختلف از طریق اینترنت قرار دهند. این مجموعه از وب سایت ها، که از وبلاگ ها به سایت های خبری و حتی یوتیوب متغیر است، شبکه نمایشی گوگل نامیده میشه. به گفته گوگل، این نوع شبکه در گوگل شامل بیش از 2 میلیون سایت است که بیش از 90 درصد از کاربران اینترنت جهانی را به خود اختصاص می دهد. با توجه به گستردگی این شبکه، بهترین گزینه برای تبلیغاتی است که به دنبال گسترش حضور آنلاین خود هستند.

کاربران زمانی که در شبکه نمایشی هستن ممکنه لزوماً دنبال خرید کردن نباشن و در عوض، در مورد فعالیت های اینترنتی روزانه شون، گرفتن اخبار، خواندن پست های وبلاگ، تماشای کلیپ های ویدئویی، و غیره باشن. برای به دست آوردن  کاربر در شبکه نمایشی (GDN)، تبلیغات شما باید توجه کاربران را جلب کنه و آنها را به اندازه کافی جذاب کنه تا از طریق اون به سایت شما برسند.

شما باید یک کمپین Display Network را اجرا کنید اگر:

·         می خواهید افراد را با نام تجاری خود آشنا کنید.

·         یک فرایند فروش طولانی دارید.

·         یک محصول جذاب دارید.

·         ویدئویی قانع کننده دارید.

 

 

نحوه استفاده از Google AdWords :

قبل از اینکه بتوانید را شروع کنید، باید یک حساب AdWords بسازید که هم آسونه هم اینکه خیلی سریع راه اندازی میشه. برای ساختنش هم می تونید از اکانت گوگل خودتون استفاده کنید هم اینکه یک اکانت جدید و مختص به گوگل ادوردز بسازید، بعد از اون باید یک سری اطلاعات اولی مثل موقعیت مکانی و منطقه زمانی رو مشخص کنید.

در نهایت، شما جزئیات صورتحساب رو تنظیم می کنید و در این صورت گوگل می تونه هر ماه برای شما صورت حساب رو بفرسته. بعد از ساختن حساب حالا باید به فکر ساختارش باشید. ساختار منطقی برای حساب شما می تونه تاثیر قابل توجهی در چند معیار سخت در PPC مانند نمره کیفیت داشته باشه. اطمینان از اینکه حساب AdWords شما به درستی ساختار یافته است، مزایای بسیاری دارد از جمله :

·         ترافیک و کلیک بیشتر

·         بالاترین نمره کیفیت (و در نتیجه، هزینه کمتر برای هر کلیک)

·         بهینه سازی و نگه داری آسان تر برای حساب کاربری شما

اگر قصد شما ساختن یک کمپین فردی است، ساختار حساب AdWords شما بسیار ساده خواهد بود اما اگه که شما قصد دارید چندین کمپین را به طور همزمان اجرا کنید یا در آینده برنامه ریزی کنید، برای ساختار بهینه حساب کاربری تون باید هزینه بپردازید. حساب ایده آل AdWords به کمپین های فردی سازماندهی شده است، که هر کدام دارای گروه های تبلیغاتی خاص خود هستند که به نوبه خود، هر گروه تبلیغاتی دارای کلمات کلیدی خاص خود، متن تبلیغاتی منحصر به فرد و صفحات فرود است.

چندین راه وجود دارد که می توانید یک حساب AdWords را با توجه به نیازهاتون بسازید برای مثال، در صورتی که کسب و کار شما در چندین بازار فردی اداره میشه؛ می توانید حساب AdWords خود را بر اساس ساختار وب سایت خود، با انواع محصولات یا خدماتی که تبلیغ می کنید یا مکان جغرافیایی بسازید.

حالا که حساب کاربری رو راه اندازی و ساختید، وقتش رسیده که بلوک های اساسی بنیادین یعنی کلمه های کلیدی که کار AdWords را انجام میدن، بررسی بشوند. همانطور که از اسمش مشخصه، کلمات کلیدی عبارتند از کلمات یا عبارات کلیدی که کاربران در هنگام جستجو برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود وارد Google می کنند. AdWords با اجازه دادن به تبلیغ کنندگان در پیشنهاد کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود عمل میکند به طوری که تبلیغات آنها با این کلمات کلیدی به کاربر ها نشان داده میشوند. تبلیغ کنندگان ترجیح میدن به جای خرید کلمات کلیدی اون رو پیشنهاد بدن، زیرا AdWords همانند یک حراج عمل می کنه تا اطمینان داشته باشه که فقط تبلیغاتی که هزینه زیادی کردن در PPC موفق میشن.

قبل از پیشنهاد کلمه کلیدی، اول باید بدونید که ارزش داره یا نه و این در طول مرحله تحقیق درباره کلمه کلیدی تعیین می شه. راه های مختلفی برای انجام تحقیقات کلید واژه PPC در هنگام راه اندازی یک کمپین جدید AdWords وجود دارد و ابزار  WordStream’s Free Keyword بهترین نقطه شروع است. در این ابزار به سادگی یک عبارت جستجو را برای شروع وارد کنید و لیستی جامع از کلمات کلیدی مربوط به اصلی را جلوتون ببینید. شما همچنین اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی مرتبط، حجم جستجو و رقابت کلمات کلیدی رو هم میتونید مشاهده کنید.

WordStream Advisor، پلتفرم مدیریت PPC و رسانه های اجتماعی ماست، همچنین مجموعه ای جامع از ابزار تحقیقاتی کلمه کلیدی را فراهم می کند که شما رو قادر می سازه تا ایده های کلیدی جدیدی را پیدا کنید، شناسایی کلمات کلیدی و پیدا کردن کلمات کلیدی منفی برای حذف از کمپین های خود از جمله مواردیست که شامل این ابزار میشه. امروز برای آزمایشWordStream Advisor رایگان و بدون تعهد ثبت نام کنید تا ببینید چطور این ابزار می تونه به کسب و کار شما با جستجوی پرداختی کمک کنه.

بعد از شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتون، همه کاری که باید انجام بدید اینه که متن یا نوشته های متقاعد کننده و تشویقی بنویسید که باعث یک کلیک ساده بشه. اگرچه Google AdWords طیف گسترده ای از فرمت های متنوع و گوناگون را ارائه می ده، تبلیغات PPC مبتنی بر متن، هسته اصلی AdWords را تشکیل می دن. نوشتن متن تبلیغ یک کار خاص و به چالش کشیدنه، به ویژه به دلیل محدودیت های فضایی که تبلیغ کنندگان تحت آن قرار دارند، شما فقط یک فضای بسیار محدود برای ایجاد یک پیام محرمانه برای مشتریانتون دارید که از طریق اون باید اونها رو برای کلیک کردن متقاعد کنید.

در هنگام نوشتن آگهی (Pay-Per-Click)PPC ، عناصر زیادی وجود داره؛ انتخاب زبان برای شما بسیار مهمه و می تونه تأثیر چشمگیری بر لحن و مقام تبلیغات شما داشته باشه. بعضی از آگهی ها شیوه های عاطفی مثل ترس و یا کمدی را برای وادار به کلیک کردن بازدید کننده هاشون انتخاب می کنن ، در حالی که دیگران روی پیشنهادات ویژه سرمایه گذاری می کنن تا تبلیغات خود را قانع کننده تر کنند.

 

 

ارزیابی قدرت حساب Google AdWords شما

در نظر گرفتن زمان بندی منظم برای تنظیم و بهینه سازی حساب کاربری خودتون، یکی از مهمترین مواردیه که می توانید به عنوان یک تبلیغ کننده انجام بدید. با این حال، حتی اگر شما همه چیز را درست انجام داده باشید، بازم سخته که بتونیم عملکرد کمپین رو پیش بینی کنیم. به همین دلیل هم ابزار WordStream، نرم افزار AdWords Performance Grader رو عرضه کرد. در 60 ثانیه یا کمتر، این نرم افزار یک بازرسی جامع از حساب Google AdWordsشما انجام می ده.

پس از ورود ایمن به حساب AdWords خود، AdWords Performance Grader اعتبار حساب کاربری خود را بر اساس معیارهای مهم PPC از جمله :

·         بهینه سازی موبایل

·         صفحات فرود

·         خرج هدر رفته

·         نرخ کلیک

·         بهینه سازی متن تبلیغی

ارزیابی می کند.

هیچ ابزار دیگری که رایگان هم باشه مثل AdWords Performance Grader به این اندازه دقیق و منحصر به فرد برای دیدن نحوه عملکرد حساب شما و شناسایی مناطقی که می توانید آنها را بهبود بخشید، به شما کمک نمی کنه پس همین امروز امتحانش کن.

 

 

Google AdWords چقدر هزینه دارد؟

این یک سوال منطقیه اما متأسفانه پاسخ آسان و متناسب با یک اندازه وجود نداره و بهترین جواب اینه "بستگی داره". هزینه AdWords بستگی به چندین متغیر داره، حالا اینکه چگونه این متغیرها بر درآمد آگهی شما تأثیر خواهند گذاشت و مفاهیمی را که شما باید برای درک آن به منظور تنظیم یک بودجه واقع بینانه برای کمپین های تبلیغاتی خود، شناسایی کنید رو من براتون توضیح میدم :

·         Google AdWords براساس یک سیستم حراجه که به کسب و کارهایی که به کمپین های تبلیغاتی با کیفیت بالا و هزینه های پایین تر و محل تبلیغ بهتر، پاداش می ده.

·         شما می توانید کنترل دقیق بر نحوه صرفه جویی در بودجه AdWords خود را با استفاده از تاکتیک هایی مثل برنامه ریزی آگهی، هدف قرار دادن جغرافیایی و هدف قرار دادن دستگاه انجام بدید.

·         میانگین هزینه هر کلیک در Google AdWords بین 1 تا 2 دلار در شبکه جستجو است و متوسط CPC (Cost Per Click)در شبکه نمایشی کمتر از 1 دلار است.

·         گران ترین کلمات کلیدی در AdWords  50 دلار یا بیشتر برای هر کلیکه، اینها به طور کلی کلمات کلیدی رقابتی در صنایع هستن که دارای ارزش طول عمر مشتری، مثل قانون و بیمه است.

·         خرده فروش های غول پیکر می تونن تا سالانه 50 میلیون دلار در جستجوی پرداخت در AdWords صرف کنند.

·         متوسط استفاده کسب و کار کوچک از AdWords، هزینه ای بین 9000 تا 10،000 دلار در هر ماه برای کمپین های جستجوی گوگل است.

 

 

نحوه کار Google AdWords

خیلی مهمه شما بدونید که پلت فرم AdWords در واقع چطوری کار می کنه. یکی از بزرگترین تصورات غلط درباره AdWords اینه که هر کسی که بیشترین پول رو خرج می کنه، بیشترین اعتبار و نفوذ رو هم داره. Google AdWords اساساً مثل یه مزایده ست، بیاید یه نگاهی به نحوه عملکردش بکنیم:

به مزایده گذاشتن یک تبلیغ زمانی شروع میشه که یک کاربر وارد یک پرس و جو جستجو می شود، پس از آن گوگل تعیین می کنه که آیا پرس و جویی که تبلیغ کنندگان در حال حاضر در آن مشارکت دارن شامل کلمات کلیدی هست یا نه؟ که اگر تبلیغ کننده ها کلمات کلیدی مهمی رو پیشنهاد بدن، مزایده تبلیغ شروع میشه.

 

هدف این مزایده، تعیین رتبه آگهی یا جایگاه آن است. ورود و جایگاه تبلیغات با توجه به فرمول رتبه بندی تبلیغ بر اساس دو عامل اصلی حداکثر پیشنهاد و امتیاز کیفیت در این مزایده تعیین میشه. زمانی که نمره کیفیت و رتبه آگهی شما محاسبه شد، Google از این داده ها استفاده می کنه تا تعیین کنه که هر بار که مشتری روی یکی از آگهی های شما کلیک می کنه چقدر باید هزینه کنید. این اساس کار AdWords به شکل خلاصه بود.

برای اطلاعات دقیق تر در مورد تبلیغات گوگل ادوردز به سایت همیار وب مراجعه کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.