هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

اجلاس سالانه آسمان خراش های هوشمند ۲۰۱۷

به گزارش ماهنامه مهندسی حفاظت از حریق، امارات متحده عربی به داشتن جدیدترین و بزرگ‌ ترین برج‌ های تجاری و مسکونی در جهان مشهور است.
برج خلیفه یا برج دبی آسمان‌ خراشی در شهر دبی امارات متحده عربی است که این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌ خراش ساخته شده به دست انسان است. برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه برج واقع است.
همچنین برج Dubai Creek Harbour درحال ساخت بوده و وقتی همزمان با Expo 2020 به بهره‌برداری برسد، بلندترین برج جهان خواهد بود. اینها نشاندهنده روند جهشی آسمان‌ خراش‌ سازی در کشوری در همسایگی ماست.

نگهداری تجهیزات لباس کار

تجهیزات لباس کار بعنوان یکی از وسایل حفاظتی فردی می باشد که کلیه کارکنان باید با تجهیزات لباس کار مناسب در محل کار حاضر شوند. لباس کار کارکنان باید دارای خصوصیات زیر باشد.

تجهیزات لباس کار

بطور معمول تجهیزات لباس کار باید بعنوان یک پوشش سراسری، تن، دست ها و پاها را در مقابل شرایط ممحیطی حفاظت کند. ساده ترین شکل لباس کار در دو فرم بلوز و شلوار بصورت دوتکه و بصورت یک تکه یا یکسره است که از جنس الیاف طبیعی و مصنوعی است و در مواردی نیز از الیاف شیمیایی و صنعتی تولید می شود. بدیهی است که هرچه الیاف استفاده شده در پارچه طبیعی تر باشد، تبادیل حرارتی در آن آسان تر می شود. تجهیزات لباس کار اختصاصی در مشاعل ویژه ای در فصل های سرد از سال از جمله لباس عایق سرما و رطوبت مخصوص سردخانه، لباس نسوز محصوص کوره و باس ضد حریق را می توان نام برد.

اهمیت پاکیزگی تجهیزات لباس کار

لباسهایی که ما می‌پوشیم و روشهایی که در پاکیزه کردن آنها به کار می‌بریم نقش بسزایی در کوتاهی عمر ما بازی می‌کنند.

چرا باید یک وب سایت شخصی داشته باشید؟

طراحی وب سایت شخصی همانند تمام وب سایت های مختلف نیازمند طراحی، محتوا و هر موضوع دیگری هست. صرفاً اینطور نیست که وب سایتی ایستاتیک(ثابت) طراحی کرده و دیگر قرار نیست هیچ بار آن را تغییر دهید. اگر اینطور فکر می کنید باید بگوییم کاملا در اشتباه هستید. وب سایت های شخصی نیز نیازمند بروزرسانی هستند و می توانید بخش بلاگی برای آن در نظر گرفته و خیلی از مسائل روزمره خود را در آن منتشر کنید. حتی این انتشار می تواند به رشد و توسعه کسب و کارتان بسیار مفید باشد.

این تفکر اشتباه باعث شده تا اشخاص بسیار زیادی فکر داشتن یک وب سایت شخصی را از ذهن خود دور کرده و رزومه و عملکرد خود را رسمی ندانند. اگر بدانید یک وب سایت شخصی به چه میزان قابل توجهی به شما کمک می کند تا رزومه خود را هرچه رسمی تر و قوی تر منتشر کنید و دوستان بسیار زیادی پیدا کنید. قطعا در در رزومه خود، نمونه کارهایی برای انتشار دارید که نشان دهنده قدرت و مهارت های شما است.

ادامه مطلب

رونمایی از لباس‌ های آتش‌ نشانی جدید Gore® Verde

به گزارش ماهنامه مهندسی حفاظت از حریق، طراح و سازنده پیشگام تجهیزات محافظت فردی آتش‌ نشانی در انگلستان Bristol Uniforms، از لباس آتش‌ نشانی جدید خود رونمایی کرد. این لباس از جدیدترین فناوری پارچه GORE® PYRAD ساخته شده است. ترکیب لباس و شلوار جدید Gore® Varde به عنوان بخشی از مجموعه محصولات RescueFlex شرکت Bristol ارائه می‌گردد که راحتی و انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی برای آتش‌نشان‌هایی که در عملیات نجات شرکت می کنند، فراهم می‌نماید.

همچنین پارچه Gore®Varde دارای قابلیت خوداطفائی و بازدارندگی شعله می‌باشد و از آتش‌نشان‌ها در برابر خطرات احتمالی حریق‌های پیش‌بینی‌نشده در خلال عملیات نجات محافظت نموده و زمان کافی برای خروج از وضعیت‌های حساس را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این پارچه هرگاه در معرض شعله قرار گیرد، نمی‌سوزد بلکه یک ماده زغالی محافظتی تشکیل می گردد که یکپارچگی فیزیکی آن را حفظ می‌کند.

 

ادامه مطلب

مروری بر علائم تجهیزات ترافیکی

نصب علائم واضح و موثر از جمله ضرورت های مهندسی راه و تجهیزات ترافیکی به منظور بهره وری مناسب از راههای موجود کشور محسوب می شود، جاده ایکه دارای علائم کم و نامناسب است بعنوان یک راه رضایت بخش تلقی نمی گردد، از طرفی استفاده کنندگان از راهها جهت کسب راهنمایی و دریافت اطلاعات مورد نیاز و مقامات مسئول، جهت انجام وظیفه موثر و اعمال قوانین ترافیک، به این علائم متکی بوده و از آنها بعنوان وسائلی که ایمنی تردد جاده ای را افزایش می دهند، استفاده می نمایند.

تجهیزات ترافیکی

این کار باعث ایجاد علائم استاندارد برای مقامات مسئول می شود و در وقت طراحی علائم صرفه جویی می گردد. این عمل همچنین به دادگاهها کمک می کند تا یک مفهوم یکسان به علائم استاندارد بدهند.
چنانچه شکلها و رنگهای گوناگون رابرای گروههای مختلف علائم بکار بریم، به شناخت سریع آنها کمک می کند، مثلا علائم خطر بشکل مثلث هستند و دارای یک علامت سیاه رنگ همراه با زمینه سفید و حاشیه قرمز می باشند.

پیشینه تاریخی تجهیزات ترافیکی

در سالهای گذشته کوشش های قابل توجهی از طرف سازمان ملل متحد، سازمان کشورهای اروپایی و آمریکائی بعمل آمده بود تا بتوان نوعی یکنواختی در مورد علائم راهها و علائم راهنمائی و رانندگی و خط کشی ها برقرار کرد.
در سال ۱۹۴۹ کنفرانسی از طرف سازمان ملل در ژنو بمنظور تجدید نظر و به روز در آوردن سیستم قانون گذاری ترافیک بین المللی منعقد گردید که در زمینه این کنفرانس پروتکل ۱۹۴۹ برای علائم و چراغهای راهنمائی پذیرفته شد.این سند که آنرا پروتکل می نامیدند، سیستمی از علائم را توصیه می کرد که تقریبا به طور کامل متکی به علائم بدون کلمه بود و بر مبنای طرحهای اروپائی طرح ریزی شده بود.

در سال ۱۹۶۳ کشور کانادا پروتکل را بر طبق نیازهای خود تطبیق داد نقش جلیقه ایمنی شبرنگ در تجهیزات ترافیکی  و در سال ۱۹۶۴ انگلستان پروتکل را برای علائم جاده های بریتانیا اقتباس کرد. در سال ۱۹۶۷ کمیته اقتصادی سازمان ملل متحد برای اسیا و خاور دور (اکافه) نوعی سیستم علائم را توصیه نمود که شبیه سیستمی بود که در پیش نویس کنوانسیون ۱۹۵۳ پیشنهاد شده بود و در همان سال دهمین کنگره آزادراههای پان آمریکن توصیه نمود که کشورهای آمریکائی بعنوان رهنمون ، آئین نامه اینترامریکن را برای ابزار کنترل یکنواخت ترافیک بپذیرند.

 

ادامه مطلب