هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نکات ایمنی در تجهیزات لباس کار

نکات ایمنی در تجهیزات لباس کار: لباس کار و همچنین تجهیزات لباس کار بعنوان یکی از وسایل حفاظتی فردی مطرح می باشد که تمام کارکنان در یک محیط کاری نسبتاً خطرناک باید با لباس کار مناسب در محل کار حضور داشته باشند. این تجهیزات لباس کار باید دارای یک سری خصوصیات مناسب و همچنین مقرراتی بوده است که علاوه بر قرارگرفتن در اختیار کارکنان، باید به آن ها توجه کرد.

نکات ایمنی در تجهیزات لباسکار

معمولا تجهیزات لباس کار بعنوان یک پوشش کلی، بدن را در مقابل شرایط محیطی و در خطرات احتمالی محافظت می کند. ساده ترین شکل لباس کار در فرم ظاهری بلوز و شلوار(بصورت دوتکه) و یا یک سره(یک تکه) از جنس الیاف طبیعی یا درصدی از آن در مواردی بصورت صنعتی و شیمیایی تولید می شود. کاملا بدیهی است که هرچه الیافی که در پارچه استفاده می شود طبیعی تر باشد، تبادل حرارتی آن را آسان تر می کند. البسه اختصاصی در مشاغل ویژه ای که در فصل هایی از سال مثل زمستان است عایق سرما و رطوبت بوده است و همچنین برخی از آن ها لباس نسوز مخصوص کوره و لباس ضد حریق از جنس پارچه های pvc است را می توان نام برد. در نهایت این لباس های کار علاوه بر استفاده، باید در نگهداری آن ها رعایت شود. پیشنهاد می شود مقاله نگهداری تجهیزات لباس کار را مطالعه کنید.

تجهیزات لباس کار با قابلیت دید بالا

این لباس های کار بدلیل پیشگیری از حوادث ناشی از ضربه و برخورد بصورت ژکت، بلوز یا شلوار با توجه به نوع محل کاربرد، به رنگ های براق از جنس های مختلف ساخته می شونند که امکان رویت فرد در شرایط آب و هوایی و شبانه روزی را نیز فراهم می کنید. در انتخاب این نوع از تجهیزات لباس کار علاوه بر ارزیابی ریسک های ضربه یا برخورد، لازم است تا مواردی مثل شرایط کاری گرم یا سرد و وضعیت های آب و هوایی مثل آفتاب یا برف و باران و همچنین میزان روشنایی نیز مورد توجه قرار میگیرد. رانندگان دستگاه های حمل و نقل ساختمانی مثل جرثقیل ها یا کارگران حاشیه جاده و کارگرانی که در شرایط اضطراری هستند، کسانی هستند که باید از این نوع لباس های کار خود استفاده کنند. لازم به ذکر است که باید به تجهیزات کفش ایمنی نیز دقت کرد.

 

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.