هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

نقش چشمک زن عابر پیاده در تجهیزات ترافیکی

نقش چشمک زن عابر پیاده در تجهیزات ترافیکی: اﯾﻤﻨﯽ و ﺗﻮاﻧﺎﺋﯽ ﯾﮏ راه ﺑﺮای ﻋﺒﻮر دادن ﺗﻌﺪاد ﮐﺎﻓﯽ ﺧﻮدرو ﺑﺎ ﺣﺪاﻗﻞ ﺗﺄﺧﯿﺮ و اﯾﺠـﺎد ﻧـﺎراﺣﺘﯽ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن، ﺑﻪ ﻧﻈﻢ و ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺟﺮﯾﺎن آﻣﺪ و ﺷﺪ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ دارد.  در ﺻﻮرﺗﯽ اﯾﻦ ﻧﻈـﻢ را ﻣﯽﺗﻮان در ﺟﺎده و ﺧﯿﺎﺑﺎن ﺣﺎﮐﻢ ﮔﺮداﻧﯿﺪ ﮐﻪ ﻋﻼﺋﻢ راﻫﻨﻤﺎﺋﯽ، راﻧﻨﺪﮔﺎن را ﺑﻄـﻮر دﻗﯿـﻖ و ﺻـﺤﯿﺢ راﻫﻨﻤﺎﺋﯽ ﮐﻨﻨﺪ و ﻧﯿﺰ ﺗﺠﻬﯿﺰات ﺗﺮاﻓﯿﮑﯽ ﺑﮑﺎر رﻓﺘﻪ در راه اﺣﺘﻤﺎل ﺑﺮوز ﺣـﻮادث و ﺗـﺼﺎدﻓﺎت وﺳـﺎﺋﻂ نقلیه را ﺗﺎ ﺣﺪ ﻣﻤﮑﻦ ﮐﺎﻫﺶ دﻫﺪ ﺗﺎ ﺟﺮﯾﺎﻧﯽ روان و ﯾﮑﻨﻮاﺧﺖ از ﺗـﺮدد اﺳـﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨـﺪﮔﺎن از ﻣـﺴﯿﺮ ﺑﻮﺟﻮد آﯾﺪ. ﯾﮑﯽ از راﻫﻬﺎی وادار ﻧﻤﻮدن اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از راه ﺑـﻪ رﻋﺎﯾـﺖ ﻗـﻮاﻧﯿﻦ، راﻫﻨﻤـﺎیی و راﻧﻨـﺪﮔﯽ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﮐﺮدن ﻋﻼﺋﻢ و ﺗﺠﻬﯿﺰات ﺗﺮاﻓﯿﮑﯽ از ﻧﻈﺮ، اﺑﻌﺎد، رﻧﮓ، ﻃﺮح ﺣﺮوف و ﺑﮑﺎرﮔﯿﺮی ﻫﻤﺎﻫﻨـﮓ آﻧﻬﺎ در ﻫﻤﻪ ﻣﻌﺎﺑﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.از ﺳﻮﺋﯽ دﯾﮕﺮ، ﺑﮑﺎرﮔﯿﺮی ﺻﺤﯿﺢ و اﺻﻮﻟﯽ ﺗﺠﻬﯿﺰات ﺗﺮاﻓﯿﮑﯽ ﻣﯽﺗﻮاﻧـﺪ ﺳﺒﺐ اﻓﺰاﯾﺶ اﯾﻤﻨﯽ در ﺷﺒﮑﻪ ﻣﻌﺎﺑﺮ ﺷﻬﺮی و ﻧﻬﺎﯾﺘًﺎ داﺷﺘﻦ ﺗﺮاﻓﯿﮑﯽ روان، اﻣﻦ و اﯾﻤﻦ ﮔﺮدد. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓﻨﯽ و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻠﻬﺎی ﻣﻔﺼﻞ در ﺧﺼﻮص ﮐﺎرﺑﺮد اﻧﻮاع ﺗﺠﻬﯿـﺰات ﺗﺮاﻓﯿﮑـﯽ و ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﮐﻤﺒﻮد ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺗﺮاﻓﯿﮏ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی    ﮐﺸﻮر ﮐﻪ ﻣـﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﻧﮕﻬـﺪاری و ﮐـﺎرﺑﺮد اﯾﻦ ﻋﻼﺋﻢ و ﺗﺠﻬﯿﺰات را دارﻧﺪ، ﺿﺮورت ﺗﻬﯿﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﮔﺰارش راﻫﻨﻤﺎﺋﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر آﺷـﻨﺎﺋﯽ و آﻣـﻮزش ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺘﻮﻟﯿﺎن اﻣﺮ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ و ﺗﺮاﻓﯿﮏ درون  ﺷﻬﺮیﻣﺸﺨﺺ ﻣ ﯽﺑﺎﺷﺪ.ﻟﺬا ﺑﺎ ﻫﻤـﺖ دﻓﺘـﺮ ﺣﻤـﻞ و ﻧﻘﻞ و دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﺷﻮرای عالی ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺗﺮاﻓﯿﮏ ﺷﻬﺮﻫﺎی ﮐﺸﻮر، اﯾﻦ ﮔـﺰارش در دو ﺑﺨـﺶ ﺗﺠﻬﯿـﺰات ﮐﻨﺘﺮل ﺗﺮاﻓﯿﮏ و ﺗﺠﻬﯿﺰات اﯾﻤﻨﯽ ﺗﺮاﻓﯿﮏ ﺗﻬﯿﻪ ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ. اﻣﯿﺪ اﺳـﺖ ﮐـﻪ ﺑﺘﻮاﻧـﺪ ﺑـﺎ ﮐﻤـﮏ ﺷـﻤﺎ ﻋﺰﯾﺰان ﮔﺎم ﮐﻮﭼﮑﯽ در ﺟﻬﺖ ارﺗﻘﺎء ﺳﻄﺢ اﯾﻤﻨﯽ در ﺷﺒﮑﻪ ﻣﻌﺎﺑﺮ ﺷﻬﺮﻫﺎی ﮐﺸﻮر ﺑﺮدارد.

نقش چشمک زن عابر پیاده در تجهیزات ترافیکی

ممکن است در برخی از خیابان های درون شهری و برخی جاده های برون شهری دیده باشید که نقاطی در  کف خیابان تعبیه شده اند که با روشن و خاموش شدن نقش راهنمای رانندگان در کنار جاده ها را دارند. از این چراغ ها در تجهیزات ترافیکی بعنوان خط کشی های عابر پیاده نیز استفاده می شود. این چشمک زن های عابر پیاده همچنین باعث کنترل خودروها در حاشیه خیابان ها نیز استفاده می شود. علاوه بر آن این سیستم بیشتر جهت محافظت از خودروها برای عدم خروج از خیابان در هوای تاریک نیز طراحی شده است.

کاربرد چشمک زن عابر پیاده در تجهیزات ترافیکی

این چشمک زن ها در کنار جاده ها برای خط کشی عابر در اواسط بلوک ها، میدان ها، میراث های فرهنگی، مدارس، بیمارستان ها و محیط های حساس تری نصب می شود. این سیستم ها برای فواصل مختلفی نیز طراحی شده اند مثل فصل سرما و برف که به تجهیزات ایمنی و آتش نشانی هم کمک شایانی می کند و می تواند برای امداد رسانی نیز مفید باشد.
این چشمک زن ها بطور مستقیم با نورهای LED به دید رانندگان برخورد می کند و همچنین باتوجه به این که این چراغ ها چشمک زن هستند، مانع آزار و اذیت چشم رانندگان می شود. این چشمک زن ها توجه عابران را نیز به خود جلب می کند. شکل ظاهری این چشمک زن ها می تواند بصورت یک علامت یا نشانه نیز باشد.
ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.