هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

سیستم های اعلام و اطفاء حریق اسپرینکلر(Sprinkler)

سیستم های اعلام و اطفاء حریق اسپرینکلر(Sprinkler) یک روش برای حفاظت از حریق است. این سیستم های اعلام و اطفاء حریق اسپرینکلر از یک منبع آب تشکیل شده است که فشار و جریان کافی را برای مجموعه از از لوله های توزیع آب فراهم می کند و چند اسپرینکلر به آن وصل شده است. در گذشته فقط در کارخانه ها و ساختمان های بسیار بزرگ از این سیستم استفاده می شد ولی در حال حاضر این سیستم ها در منازل و ساختمان های کوچک با قیمت های مناسب عرضه می شوند. از این سیستم های اطفاء حریق بطور گسترده در تمام دنیا استفاده می شود و هرساله بیش از چهل میلیون از این سیستم ها نصب می شود. تقریباً بیش از ۹۶ درصد از آتش سوزی ها در ساختمان ها بطور کامل توسط یک سیستم اطفاء حریق اسپرینکل می تواند مورد محافظت قرار گرفته و کنترل شود.

سیستم های اعلام و اطفاء حریق اسپرینکلر(Sprinkler)

تا دهه ۱۹۴۰ اسپرینکلر ها بطور تقریبی فقط برای حفاظت از ساختمان های بزرگ تجاری مورد استفاده قرار میگرفتند اما ساختمان هایی که مالکین آن ها می توانستند با صرفه جویی در هزینه های بیمه ای، هزینه این سیستم ها را تامین کنند. اما گذشت چندین سال، امروزه طبق مقررات و استانداردهایی که اسپرینکلرهای اطفاء حریق در بخش های آمریکای شمالی که شامل مدارس، بیمارستان ها، هتل ها و برخی ساختمان های دیگر که جزء تجهیزات ایمنی و آتش نشانی اجبار بشمار می روند می شد.

امروزه اسپرینکلر‌ها در اغلب ساختمان‌های دیگر مانند مدارس و مجموعه‌های اقامتی نصب می‌شوند. این وضعیت تا حد زیادی ناشی از لابی‌گری‌های صورت گرفته توسط شبکه‌ی ملی اسپرینکلر‌های اطفاء حریق، شبکه‌ی اسپرینکلر‌های اطفاء حریق اروپا و انجمن اسپرینکلر‌های اطفاء حریق خودکار بریتانیا است. در اغلب موارد، مقررات ساختمانی در اسکاتلند و انگلستان به جهت رعایت ایمنی افراد حاضر در انواع خاصی از املاک، نصب سیستم‌ های اطفاء حریق اسپرینکلر را در این محل‌ ها ضروری دانسته‌ اند.

 

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.