هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

گیفت عروسی

گیفت عروسی همان هدیه ای است که عروس و داماد برای میهمانان در تشریفات عروسی خود در  نظر می گیرند. در گذشته ایرانیان رسم داشتند که در پایان مراسم عروسی، شیرینی و چند هدیه کوچک را در داخل دستمالی قرار می دادند و آن را به میهمانان خود تقدیم می کردند. در حال حاضر اچنین رسمی وجود ندارد و حتی برخی نسبت بی اطلاع هستند. اما اکنون این رسم دیرینه به شکل به روز تری انجام می پذیرد. در حال حاضر خبری از دستمال ها و شیرینی های دستپخت خانواده عروس و داماد نیست و تمامی تشریفات کاملا به صورت مدرن برگزار می شود. گیفت عروسی شامل هدایایی می باشد که خاطرات خوش مراسم عروسی را برای میهمانان تداعی می نماید.

در اروپا نیز رسم هدیه دادن از دوران قرون وسطی وجود داشته است. در عصر جدید نیز هدیه عروس و داماد را در درون جعبه های کوچک قرار داده و به میهمانان تقدیم می کردند. در اروپا به اعتقاد مردم، قند موجب سلامتی میهمانان شده و برای آن ها شگون دارد.

مدل های گیفت عروسی

در ایران گیفت عروسی به اشکال مختلفی ساخته می شود و در درجه اول به سلیقه عروس و داماد بستگی دارد. همچنین فصلی که در آن تشریفات عروسی برگزار می شود هم در نوع گیفت تاثیر گزار است. جدیدترین نوع گیفت دادن کارت پستال هایی می باشد که در یک سمت آن عکس عروس و داماد چاپ شده و در سمت دیگر آن شعر و یا نام عروس و داماد قرار دارد. به هر حال گیفت ها انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

 

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.