هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

مدیریت آتش سوزی پس از زلزله(شیرهای قطع اتوماتیک گاز)

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

اکثر آسیب های رایج سیستم های گازرسانی ناشی از زلزله ،مربوط به آسیب ساختمان هایی است که سیستم های گازی در آنجا نصب می شوند و یا تجهیزاتی که در تماس با خطوط گازرسانی هستند. زلزله می تواند باعث ایجاد تکان هایی در زمین شده ،که این خود می تواند بطور مستقیم به سیستم های انتقال گاز طبیعی آسیب وارد کند. پیشنهاد می شود مقاله مدیریت آتش سوزی پس از زلزله(آسیب زلزله به سیستم گازرسانی) را مطالعه کنید. اساس کارکرد کلی این شیرها همانند تمامی سیستم های خود کنترل الکتریکی یـا مکـانیکی شـامل مراحـل:

ورودی

داده ها، پردازش و خروجی خواهد بود، ورودی  مورد نظر در ساختار کلی این شیرها می تواند  نوسـان ناشـی  از یک زلزله باشد که در  مرحله پردازش توسط یک حسگر تشخیص دهنده نوسان حس می شود و فنر یا ضامنی آزاد می شود که در خروجی بستن مسیر لوله گاز توسط  شیر را در بر خواهد داشت.

سیستم های هیبرید گاز

این دستگاه ها بطور گستره وجود دارند و از قسمت های  واحد کنترل ،سنسور داخلی و   همچنین خروجی آلارم تشکیل شده اند ورودی های حسگر می تواند تکان (ارتعاش) جریان غیر عادی گاز،تشخیص گاز طبیعی و … باشد و خروجی های آن آژیرهای شنیداری ،دیداری و ضامن قطع گاز است.از این سیستم  جهت تامین ایمنی بیشتر به همراه هر کدام از گزینه های فوق بکار رود.

 ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.