هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

هاست / طراحی سایت / طراحی اپلیکیشن / ثبت دامنه

دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون در واقع یک نوع هنر محسوب شده و در دنیای امروز و همچنین با روی آمدن طرح های مدرن به آن نیازمندیم.  دکوراسیون داخلی با زیباسازی محل زندگی، محل کار و فعالیت های روزانه ما آرامش را به ما انتقال داده و در نتیجه باعث افزایش بازدهی کار ما خواهد شد. طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مهمترین دغدغه های معماران و جامعه طراحان می باشد.

در مبحث دکوراسیون داخلی تنها چیدمان مهم نیست . به طور مثال لازم است که در ابتدا معماری فضا مورد بررسی قرار بگیرد  و در صورت نیاز به تغییر معمار مربوطه تغییرات را اعمال کند. مانند جابه جا کردن یک دیوار یا تقسیم کردن یک بخش و ... پس از آن رنگ محیط مورد بررسی قرار می گیرد. و طراح باید با توجه به علم رنگ شناسی از رنگی استفاده نماید که مرتبط با محیط مربوطه بوده و القا کننده حس آرامش باشد.

فضای داخلی می تواند از بقیه فضا ها مجزا باشد و به طور جداگانه طراحی شود و یا می تواند مانند آشپزخانه های اپن به صورت باز و در معرض دید طراحی شود. ما بین ساختار و معماری یک اتاق و دکوراسیون داخلی فضا ی مذکور تفاوت وجود دارد. اغلب طراحی دکوراسیون داخلی در مرحله دوم انجام می پذیرد و در مرحله اول معماری فضاست که با طراحی فضا، مواد و مصالح به کار رفته و طراحی نور و دیگر ویزگی های آن تاثیر گزار خواهد بود.

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی بر دو قسم است که به آن اشاره می کنیم :

1) اولین تاثیر روانی به وجود آمده از رنگها ی استفاده شده در دکوراسیون داخلی و محیط پیرامون مربوط به  به دریافت حسِ رنگی است که از طیف مرئی به وجود امده باشد. و به صورت "حس ذهنی" تعریف می شود. به طور مثال اگر چشم خود را ببندیم و روی پلک هایمان فشار کمی وارد کنیم متوجه می شویم که رنگ ها به صورت فام دار در می آیند این واقعی نبوده و یک اثر ذهنی از رنگ می باشد.

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.